

URL

Co si představit pod pojmem URL? Z čeho se URL skládá a jaké existují formy? Má smysl se zabývat tvarem URL adresy a je zapotřebí, aby URL obsahovala klíčová slova? Pojďme se na to společně podívat.
Odborná definice
URL (Uniform Resource Locator) je standardizovaný formát adresy, který specifikuje umístění konkrétního zdroje na internetu a mechanismus pro jeho přístup. URL se skládá z protokolu, doménového jména, volitelné cesty, parametrů a dalších fragmentů.
Definice pro běžnéno uživatele
URL je internetová adresa, kterou zadáváte do prohlížeče, abyste se dostali na konkrétní webovou stránku, například www.astrolimetka.cz
Vliv URL na SEO
Čitelnost a relevance
Krátké a srozumitelné URL jsou přívětivější pro uživatele i vyhledávače. URL s relevantními klíčovými slovy mohou zvýšit šanci, že stránka bude spojena s hledanými dotazy.
Struktura URL
Dobře organizovaná hierarchická struktura pomáhá vyhledávačům pochopit, jak je web strukturovaný, jaké obsahuje sekce a vyjadřuje vztah, jak stránky spolu souvisejí. Díky hierarchické struktuře je pak snazší také analytika. Na druhé straně stojí jednoduché, neskládané tvary URL, které zase často umožňují změny a přesuny obsahu nebo celých kategorií bez dopadů do URL adres a s tím negativních dopadů na SEO.
Délka URL
Příliš dlouhé URL mohou být hůře čitelné, vyhledávače preferují kratší adresy ideálně do 100 znaků. Maximální povolená délka URL je 2048 znaků.
Znaky v URL
Možné znaky v URL jsou definovány standardem RFC 3986, vyhýbejte se proto speciálním znakům, velkým písmenům, diakritice, apod. Namísto mezery použijte pomlčku.
Jazyk a lokalizace
Tvary URL adres by měly odrážet jazyk cílového trhu. Například tvar www.priklad.cz/kuchyne pro české uživatele místo www.priklad.cz/kitchens.

David Lefnar